8 leggyakoribb téma

Támogassuk az ízületek egészségét Omega-3 zsírsavakkal, valamint megfelelő táplálkozással!

619
HOZZÁSZÓLÁS:

Az Omega-3-zsírsavak olyan esszenciális (vagyis az élet működéséhez nélkülözhetetlen) telítetlen zsírsavak, melyek elsősorban zsíros tengeri halakban, például lazacban, makrélában, heringben vagy tőkehalban fordulnak elő.

Megelőzésre, de a már kialakult ízületi betegség enyhítésére is különösen ajánlott az Omega-3-zsírsavtartlmú ételek fogyasztása.
Az ‘eikozapentaénsav‘ (EPA) és ‘dokozahexánsav ‘(DHA) az Omega-3 legjelentősebb fajtái.

Többek között gyulladásgátló, értágító, trombózisellenes hatásúak. Ilyen módon csökkentik a kötőszövet gyulladáskészségét, és az ízületek degeneratív folyamatai ellen is hatásosak. Reumás ízületi panaszok, gyulladások ellen szintén hatékonyak!

Megfelelő táplálkozási stratégiák, az Omega-3 zsírsavakkal kiegészítve: (A lista közel sem teljes) 

  • A kevés/kevesebb hús egészségesebb: nemcsak az elsavasodás ellen, hanem így kevesebb arachidonsavat is fogyasztunk, mely a gyulladást elősegítő anyagok képződéséért felelős.
  • Az Omega-3 optimálisnak mondható bevitele: hetente legalább kétszer együnk zsíros tengeri halat. De tudni kell, hogy olyan növényi források, mint a búzacsíraolaj, a szójaolaj, a lenmagolaj, a repceolaj, vagy a dióolaj is alkalmas az esszenciális zsírsav pótlására.
  • Kevesebb fehér lisztet és cukrot fogyasszunk: elősegítik az elsavasodást, illetve a kötőszövet elsalakosodását.
  • A csukamájolaj, a halolaj, vagy a rákolaj étrendünkbe történő beiktatásával  természetes forrásokból juthatunk hozzá az Omega-3 zsírsavakhoz.
  • Válasszunk egészséges élelmiszereket, például idényszerű gyümölcsöt és -zöldséget, lehetőleg termelőtől, piacról, frissen.
  • Ügyeljünk a kalóriabevitelre! Az úgynevezett túltáplálkozás és a szervezet gyenge védekezése közön összefüggés áll felül. A táplálékunk összeállításán a zsír ne haladja meg a 30-35 százalékot; ezzel szemben a szénhidrátok 50-55 százalékát, a fehérjék pedig kb. a 15 százalékát alkossák a teljes táplálékfelvételnek.
  • Igyunk sokat! Mivel a testünk naponta mintegy 2,5 liter folyadékot veszít, a kiegyensúlyozott vízmérleghez fontos, hogy naponta körülbelül ezzel azonos mennyiségű folyadékot juttassunk be. A vér máskülönben besűrűsödik, a vértérfogat csökken, és korlátozódik az agy, a szervek, és az izomzat oxigénellátása.
619
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!

Friss HOZZÁSZÓLÁSOK

192
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]