8 leggyakoribb téma

Kíváncsi az egészséges táplálkozás alapvető szabályaira? Akkor olvassa el őket most!

554
HOZZÁSZÓLÁS:

Amennyiben Ön is egészségesebben szeretne étkezni ezentúl, akkor tartsa be a most következő néhány instrukciót, amik segítségével sokat tehet az egészsége megőrzés érdekében.

Figyeljen az összetevőkre!

egeszseges taplalkozas

Olvassa el az olajok, a konzervek, az előre csomagolt és feldolgozott élelmiszerek címkéjét, s kerülje azokat, amelyekben. hidrogénezett” zsírok vagy olajok vannak.

Minél soványabb húst vásároljon, és vágja le róla a látható zsírdarabkákat. A baromfihúsban kevés zsír van, a bőrben viszont annál több, ezért a baromfi kisütése, grillezése vagy ragunak való felhasználása előtt távolítsa el róla a bőrt. A vadhús is sovány, és némelyik nem is nagyon drága.

Süssön, főzzön egészségesebben!

Lehetőleg ne egyen zsírban sült ételeket. Grillezéshez, sütéshez, pörkölt készítéséhez minél kevesebb olajat használjon. Ha mégis olajban sült ételre vágyik, a burgonyát vagy egyéb alapanyagot vágja nagy darabokra, mert így kevesebb olajat vesz föl. Sütéshez forró kukorica vagy napraforgó olajat használjon (de ne annyira forrót, hogy az olaj égni, füstölni kezdjen – az ételen így gyorsan kialakul egy ropogós kéreg, és kevesebb olajat szív magába). A kisült ételről itassa le az olajat.

Egyen több halat!

A fehér halhúsban kevés a zsír, és az olajos húsú halak (hering, makréla, lazac, pisztráng) sok olyan telítetlen zsírsavat tartalmaznak, amely más ételekben nem található meg, és csökkenti a vér koleszterinszintjét. Ha teheti, egyen hetente kétszer valamilyen olajos húsú halat.

Fogyasszon kevesebb húst!

Még a legsoványabb marhahús is 15% zsírt tartalmaz, egy jó szaftos bifsztek pedig 30%-0t. Minden héten néhányszor egyen inkább zöldségféléket vagy halat a hús helyett.

Csökkentse a zsír mennyiségét!

A telített zsírsavakban gazdag tejszín helyett használjon joghurtot. Ha néha mégis szeretne egy kis tejszínt tenni valamibe, ne a habtejszínt, hanem a kisebb zsírtartalmú fajtát válassza. A pörköltek, raguk, levesek és más hasonló ételek felszínéről tálalás előtt egy papírtörülközővel itassa le a zsírt. Keresse a boltokban a kisebb zsírtartalmú felvágottakat, sajtokat, tejet, joghurtot. Egyen kevesebb ropogtatnivalót, mert bár általában olajban sütik őket, zsírtartalmuk akár a 35-40%-ot is elérheti.

554
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!

Friss HOZZÁSZÓLÁSOK

70
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]