8 leggyakoribb téma

A japán, a mediterrán és a magyar étrend fő jellemzői

570
HOZZÁSZÓLÁS:

Mit esznek a japánok?

A japánok táplálkozásában a zsír részesedése jóval kevesebb, mint 30% (ez a szám hazánkban 38%, Dániában 40%, Nagy-Britanniában 55%) – nem csoda tehát, hogy a japánok körében jóval kisebb a szívbetegségek aránya, mint a legtöbb európai országban.

A japán konyha fontos alapanyaga a hal, belőle készül például a szusi, a szasimi és a tempura. A japánok naponta átlagosan 10 dkg halat fogyasztanak fejenként, de fő táplálékuk a rizs.

Egy átlagos hétköznapi étkezés első fogása a párolt rizs, a következő a leves (pl. miszo, amit szójababkrémmel készítenek), végül sok kis tálban kerül az asztalra a főfogás: hús, zöldségek (tengeri alga is), rák, kagyló, hal, tojás, csirke metélttel, sokféle mártás, változatos összeállításban.

Japánban is naponta háromszor étkeznek:

  • A hagyományos reggeli rizsből, valamint tengeri algával, tofuval, póréhagymával készült miszolevesből és kis tálkákban felszolgált finomságokból (pl. roston sült halból) áll.
  • Ebédre gyakran tojással sűrített rizses-zöldséges csirkelevest esznek.
  • A vacsora a főétkezés, amikor a család együtt van. Ilyenkor ugyancsak sok kis fogást tálalnak fel: leggyakrabban roston sült halat, húsételeket, például párolt marhahúst burgonyával, főtt zöldségekkel, miszolevessel, rizzsel.

A mediterrán konyha:

Bár a mediterrán népek elég sok zsiradékot fogyasztanak, ennek nagy része telítetlen zsírsavakban gazdag arány náluk kisebb, mint azokban az országokban, ahol a telített zsírsavak fogyasztása van túlsúlyban.

A Földközi-tenger környékén a fő táplálék a rizs, kenyér, burgonya, tészták, gabonafélék (pl. kuszkusz), s hozzá sok-sok zöldség. A főzéshez többnyire olívaolajat használnak.

Az egyéb zsiradékforrások között jelentős szerepet játszanak a kemény héjú gyümölcsök, olajos magvak és tengeri halak (pl. szardínia). A vajfogyasztás Spanyolországban, Portugáliában, Olaszországban és Görögországban viszonylag kicsi.

A mediterrán országokban könnyű reggelivel (zsemle, kávé, gyümölcslé, gyümölcs) kezdik a napot. Ebédre fehérjében gazdag hús-, hal-vagy szárnyasételeket fogyasztanak tésztával, kenyérrel, olykor zöldséggel. A hosszúra nyúló, sokfogásos vacsorához bort isznak.
Ebéd és vacsora mellé gyakran külön fogásként tálalják az elmaradhatatlan salátát.

Dél-Európában viszonylag sok hüvelyest, kemény héjú gyümölcsöt és zöldséget fogyasztanak → A tipikus mediterrán étrendben egyébként naponta ötször szerepel gyümölcs és zöldség!

A magyaros étrend:

A magyarok hagyományosan sok zsíros húsokat (főleg disznóhúst) esznek, amely gazdag telített zsírsavakban. Az ennél egészségesebb baromfihús is népszerű táplálék, halat viszont rendkívül keveset eszünk.

Kedvező fejlemény, hogy főzéshez egyre többen használnak disznózsír helyett növényi olajokat, s az utóbbi években növekedett a sovány tej és tejtermékek fogyasztása is – Bár még mindig sok zsíros tejet iszunk, zsíros tejfölt és sajtot eszünk…

A kenyérre kenhető zsiradékok közül a margarin jelenleg népszerűbb, mint a vaj.

570
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!

Friss HOZZÁSZÓLÁSOK

70
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]